سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه خداوند، بنده ای را دوست بدارد، راستیرا به او الهام می کند. [امام علی علیه السلام]
امام مهدی و آخرالزمان
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» سفیانی

بسم رب المهدی (عج)

 روایات اسلامی بیانگر این مطلب هستند که در اواخر غیبت حضرت حجت مردی از نسل ابو سفیان قیام می کند و باعث آشوب و فتنه می شود و بر مناطق پنج گانه(شام) حکومت می کند.

هنگام ظهور حضرت سفیانی ظهور می کند.در منطقه شام ، خروج مى کند و با تظاهر به دیندارى ، گروه زیادى از مسلمانان را مى فریبد و به گرد خود، مى آورد و بخش گسترده اى از سرزمینهاى اسلام را به تصرف خویش در مى آورد و بر مناطق پنجگانه : شام ، حمص ، فلسطین ، اردن ، قنسرین و منطقه عراق ، سیطره مى یابد و در کوفه و نجف ، به قتل عام شیعیان مى پردازد. و براى کشتن و یافتن آنها جایزه تعیین مى کند در وصف سفیانى آمده که او از نسل ابوسفیان است از پلیدترین مردم ، سرخ مایل به زرد رنگ است (در ظاهر مقدس مآبی مى کند) و ذکرش این است : یا رب ، یا رب ، یا رب ، سرانجامش دوزخ است ، آنقدر پلید است که کنیزش را که از او بچه دار شده زنده به گور مى کند. به هر حال سفیانى پلید با دار و دسته اش بر ضد حضرت مهدى (عج ) قیام مى کند. مهدى (عج ) به مردم فرمان مى دهد به جنگ این دشمن خدا و دشمن خودتان برخیزند.

سپس خود حضرت مهدى (عج ) همراه مسلمانان براى جنگ با سفیانى از مکه به شام رفته و در شام با او مى جنگد سرانجام سفیانى و دار و دسته اش ، شکست مى خورند و سفیانى زیر درخت بغوطه دمشق به هلاکت مى رسد. و در بعضى از روایات آمده : ارتش و طرفداران او براى جنگ با مهدى (عج ) به مکه مى روند، وقتى که در راه به سرزمین ((بیدا)) رسیدند، بقدرت الهى مسخ مى گردند و یا در زمین فرو مى روند. در برخى از روایات ، از امام علیه السلام در مورد نام سفیانى پرسیده شده و آن حضرت ، از بیان آن خوددارى کرده اند. حال آن که اگر نام وى مشخص بود، دلیلى نداشت که از بردن نام وى ، خوددارى کند. به نظر مى رسد، سفیانى فرد مشخصى نیست ، بلکه فردى است با ویژگیهاى ابوسفیان ، که در آستانه ظهور مهدى عج بر طرفداران از باطل ، خروج مى کند و مسلمانان را به انحراف مى کشاند. امام سجاد فرماید: ظهور قائم علیه السلام ، از ناحیه خداوند قطعى و خروج سفیانى نیز، از جانب خداوند قطعى است . در برابر هر قیام کننده و مصلحى ، یک سفیانى وجود دارد.

----------------------------------------------------------------------------------

منابع :

کمال الدین و تمام النعمه

مهدی موعود (جلد 13 بحار الانوار)

غیبت نعمانی

___________________________________________________

گروه آخرین منجی سال خوب و خوشی را برای شما آرزو می کند.

http://zohd.blogfa.com



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » منتظر ( سه شنبه 85/12/29 :: ساعت 8:25 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

امام حسین (ع) و حضرت مهدی (عج)
حضرت محمد (ص) و غیبت امام مهدی (عج)
امام حسین (ع) و حضرت مهدی (عج)
سفیانی
نشانه های ظهور
غیبت صغرى و کبرى